O nas - Naszym sprzętem do wkolejania – wstawiamy Państwa wykolejone pojazdy na tory
Hydrauliczne systemy do wkolejania, wykonane ze stopów metali lekkich, produkcji firmy Hegenscheidt-MFD (dawniej HOESCH – MFD) używane są na całym świecie; są niezawodne i solidne, odpowiednie do wkolejania wszystkich typów pojazdów szynowych. Poszczególne elementy systemu są lekkie, zajmują mało miejsca i spełniają wszelkie wymagania dot. bezpieczeństwa. Są bardzo stabilne i łatwe w obsłudze. Cały układ sprzętu do wkolejania może być bez problemu obsługiwany z pulpitu sterowniczego przez jednego operatora a pozostały personel nie musi znajdować się w strefie zagrożenia.
Oznakowane kolorami poszczególne przyłącza umożliwiają bez pomyłek na łatwe połączenia poszczególnych elementów systemu. Szeroki wybór akcesoriów i sprzętu dodatkowego opracowanego w oparciu o praktyczne potrzeby użytkowników umożliwia szybkie dostosowanie poszczególnych elementów systemu do wkolejania w każdych praktycznie warunkach. Firma Hegenscheidt-MFD stosuje 300 bar jako ciśnienie robocze w swoich systemach do wkolejania.
Dlaczego stosujemy ciśnienie robocze 300 bar (30 atm), a nie wyższe?
Ciśnienie robocze 300 bar stosowane przez firmę Hegenscheidt-MFD w systemie do wkolejania pojazdów szynowych wynika z optymalnej konstrukcji siłowników hydraulicznych w zakresie ich stabilności i wytrzymałości na wyboczenie w stosunku do wymiarów tłoków i cylindrów jak również w stosunku do materiałów uszczelnień i odpowiedniego stopu metali lekkich, z jakiego są wykonane podnośniki. Przy używaniu wszystkich siłowników (poza siłownikami do przemieszczeń poprzecznych), umieszczenie ich bezpośrednio na podłożu czy na wózku jezdnym wymaga zapewnienia im wysokiej stabilności - w celu zagwarantowania maksymalnego bezpieczeństwa pracy.
Zastosowanie wyższego ciśnienia roboczego wymaga stosowania mniejszych średnic, co z kolei zmniejsza aspekt stabilności.
Wyższe ciśnienie robocze niekoniecznie powoduje zmniejszenie masy całkowitej podnośnika; grubości ścianek cylindra i tłoka muszą być odpowiednio zwiększone w celu uzyskania odpowiedniej wytrzymałości i szczelności materiału ścianek (olejo-przepuszczalności korpusu).
Przy stosowaniu wyższych ciśnień – średnice cylindra i tłoka są mniejsze. Im mniejsza średnica tłoka tym mniejsza jest jego powierzchnia oporowa (podparcia) i większe naciski jednostkowe na jego powierzchnię i prowadzenie tłoka w cylindrze. A większe naciski jednostkowe powodują większą tendencję do przyspieszonego zużycia.
Większe ciśnienie robocze w stosunku do 300 bar : 450 bar lub więcej powoduje nie tylko większe zużycie uszczelnień a przez to również większą awaryjność ale również większe obciążenie innych elementów całego układu hydraulicznego, takich jak : silnik, pompa hydrauliczna, połączenia śrubowe, przewody i złącza czy zawory sterujące.
W celu zmniejszenia ryzyka wynikającego z niedostatecznej stabilności, niektórzy „konkurenci” oferują dodatkowo stalowe podstawy podnośników. Podstawy takie są przez nich bezwzględnie zalecane nie tylko do zwiększenia stabilności podnośnika ale również w celu lepszego, pewniejszego oparcia na podłożu i zmniejszenia nacisków jednostkowych. Należy przy tym zwrócić uwagę, że podstawy takie zwiększają znacznie masę samych podnośników.
Założenia konstrukcyjne i eksploatacyjne dla sprzętu hydraulicznego pracującego przy ciśnieniu roboczym 450 bar i więcej, zostały zaczerpnięte ze sprzętu hydraulicznego używanego w przeszłości w stacjonarnych warunkach warsztatowych – nie uwzględniając takiej istotnej cechy jak system podwójnego działania ciśnienia roboczego pod- i nad tłokiem. Ponadto, nie uwzględniono przy tym takiej specyfiki pracy, że sprzęt do wkolejania jest w większości przypadków używany w warunkach wyjątkowo niekorzystnych i przypadkowych (podnośniki są w większości przypadków osadzane na ziemi, tłuczniu itp. – podłożu niestabilnym w stosunku do podłoża wyrównanego, wypoziomowanego czy wzmocnionego jak beton, asfalt itp. występującego w warunkach warsztatowych.
Ponadto, takie luźne podstawy oznaczają dodatkowe niebezpieczeństwo pracy dla personelu obsługującego. W przeciwieństwie do powyższych niedogodności i niebezpieczeństw związanych ze stosowaniem dodatkowych luźnych podstaw – w przypadku firmy Hegenscheidt-MFD występuje monolityczny korpus podnośników z jednolitą zintegrowaną szeroką podstawą wykonaną ze stopu metali lekkich.
W związku z powyższymi punktami nasuwa się wniosek, że system wkolejania oferowany przez firmę Hegenscheidt-MFD, stosującą ciśnienie robocze 300 bar, wykazuje wyższość nad sprzętem do wkolejania oferowanym przez firmy konkurencyjne stosujące ciśnienia robocze 450 bar i więcej.
Patrz również zakładka „produkty”.